1 Ekim 2010 Cuma

Bilinirlik, itibarla doğru orantılı değildir hatta risk taşır


Düne kadar arabalara düşkünlüğü ve özel hayatıyla gündeme gelen Ali Ağaoğlu’nu son  1-2 haftadır reklamlarda sıkça görür olduk. Lider iletişimi açısından önemli bir örnek olduğunu düşünüyorum.  Kurumsal itibar yönetiminde konu-kurum ve liderin entegrasyonu çok önemlidir. Kuruma değer katacak bir gündem(konu), liderin sözcülüğünde işlenirse, hiç kuşkusuz etkisi de o oranda büyük olur ama iş, star olma boyutuna geldiyse dikkat etmek lazım.

My World Europe reklamlarında baş rolü kapıp, baretiyle inşaat sahasına inen Ağaoğlu, aklımda en çok star edasında yaptığı konuşması ve “ben yaptım oldu” mesajıyla gözümün önünden gitmiyor. Bu reklam kesinlikle Ali Ağaoğlu’nu yolda görse tanımayacak birçok kişide bilinirlik sağladı ama bilinirlik, her zaman itibarla doğru orantılı değildir hatta risk taşır. Projede yaşanacak en ufak bir pürüzde, hedef kişi, muhatap, Ali Ağaoğlu olacaktır. Kurum içinde bir anket yapıp, reklamların çalışan üzerindeki etkisini ölçsek, memnuniyetin yüksek çıkacağını da pek düşünmüyorum.

Ali Ağaoğlu’nun başı çektiği tek kişilik show (one man show) yerine proje müdürünün, mimarının hatta işçinin konuştuğu bir reklam konsepti yapılıp son sözü Ali Ağaoğlu alsa ve işe, imzasını atsaydı hem mesaj, “biz yaptık oldu”ya gelir hem de daha şık olurdu. Lider yerinde ağırdır.

2 yorum: